نوشته شده توسط : مرجان

 

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می باشد.اگر قصد خرید سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه خود دارید ،مطلب زیر راهنمای شما در این مسیر است .
سینک ظرفشویی را می توان از لحاظ جنس ،طرح، کارکرد و نصب بررسی می کرد .
سینک ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می شود .
1)سینک ظرفشویی استیل
استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 16-18 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.
- استیل ساده
- استیل ضدخش یا آج دار یا میکرو
مزیت سینک استیل ضدخش نسبت به استیل ساده اینست که خط و خش را کمتر نشان می دهد ، اما املاح و رسوبات، در بین آج های بسیار کوچک بکار رفته در سینک ته نشین می شود
2)سینک ظرفشویی شیشه ای
شیشه بکار رفته در سینک ظرفشویی شیشه ای، سکوریت نشکن بوده در واقع فقط قسمت سینی سینک از جنس شیشه است و لگن ها از جنس استیل می باشد ،سینک ظرفشویی شیشه ای فانتزی بوده و از نظر کاربرد در سطح پایین تری از سینک استیل قرار دارد.
3)سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی:نوع جدیدی از سینک است که در رنگ های مشکی ، دودی ،قهوه ای ،سفید ،کرم و بژ در بازار موجود است. سینک گرانیتی خود به دوسته تقسیم می شود.
- سینک گرانیتی ساخته شده از مواد پلیمری (اکرولیک)
- سینک گرانیتی ساخته شده از سنگ و مواد پلیمری (اکرولیک)
سینک ساخته شده از مواد اکرولیک دربرابر ضربه استقامت کمی دارد اما سینک ساخته شده از مواد اکرولیک و سنگ این مشکل را ندارد.
در مجموع سینک گرانیتی علاوه بر اینکه خط و خش را نشان نمی دهد مشکل ته نشین شدن رسوبات ،در سینک های استیل ضد خش را نیز ندارد.
اگر بخواهیم سینک ظرفشویی را از لحاظ طرح تقسیم بندی کنیم در سه دسته زیر قرار می گیرد.
1) سینک ظرفشویی معمولی
2) سینک ظرفشویی باکس
3)سینک ظرفشویی گرد
و از لحاظ کارکرد و نصب به دو نوع سینک روکار و سینک توکار تقسیم می شود.
سینک روکار روی کابینت نصب شده و به دیوار پیچ می شوند و مزیت آن اینست که تمام آب ناشی از شستشو درون سینک قرار دارد و در اطراف پخش نمی شود . اما سینک توکار با آنکه به لحاظ ظاهر از سینک روکار زیباتراست امابه علت اینکه سینک داخل کابینت نصب شده ممکن است آب کمی پخش شده و روی کابینت بریزد .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.باید سینک را طوری انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد .
وسایل جانبی :
- اتومات
در بعضی از مدل های سینک دکمه ای به نام اتومات وجود دارد که کاربرد آن برای باز و بسته کردن خروجی آب سینک است ،با بالا و پایین کردن اتومات خروجی آب باز و بسته می شود .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.
- اگر فضای اطراف سینک محدودی دارید می توانید سینکی خریداری کنید که مجهز به جای مایع ظرفشویی و محل قرار دادن اسکاج باشد.



:: برچسب‌ها: سینک گرانیتی , sink ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

نکاتی در مورد بازسازی ساختمان و بازسازی نما

شهرهای بزرگ امروزی مملو از خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک هستند. دیگر آپارتمان‌های ۵۰، ۶۰، و ۷۰ متری چیزی عجیبی به نظر نمی‌رسند و بسیاری از مردم در چنین خانه‌های كوچكی زندگی می‌كنند. با گسترش چنین فضاهای مسكونی، طراحان داخلی و معماران به این فكر افتادند كه آپارتمان‌های کوچک را به‌ گونه‌ای طراحی و بازسازی كنند كه بتوان بیش‌ترین استفاده را از فضاهای مختلف آن برد. به همین دلیل ایده‌های زیادی در این زمینه به كار گرفته می‌شود تا ساكنان این نوع خانه‌ها بتوانند راحت و بدون دردسر در آن‌ها زندگی كنند. البته بازسازی آپارتمان به عوامل مختلفی چون نوع سازه، توان مالی ساكن آن، محدودیت‌های آن، و غیره بستگی دارد.

بسته به سن آپارتمان یا ساختمان شما بازسازی آپارتمان متفاوت میگردد مثلا ساختمانی که کمتر از ده سال سنش است نیاز زیادی به مقاوم سازی ندارد و انجام کارهای بازسازی آن مربوط به رنگ کرد یا تعویض درب ها یا تعویض شیرآلات است.

بازسازی ساختمان به چند منظور انجام می شود.گاهی از عمر ساختمان زیاد نگذشته است اما صاحب آن علاقه مند است که تغییراتی در آشپزخانه و کابینت و یا کاشی و سرامیک و رنگ انجام دهد.گاهی نیز بازسازی به دلیل خرابیهایی است که حاصل شده و یا باید به موقع اقدام کرد که این خرابیها در لوله کشی و جاهای مختلف ساختمان اتفاق نیفتد.

به بیان دیگر پس ازگذشت چند سال از عمراحداث هر ساختمانی  باید به نکات مهمی توجه داشت  تا از وقوع هر حادثه ای که باعث تخریب بخشی از آن خواهد شد جلوگیری کرد .لذا در این مطلب به اصول بازسازی ساختمان یا بررسی شیوه های بازسازی آپارتمان می پردازیم که در ادامه می خوانید.

روند بازسازی فضای اداری

در جریان روند بازسازی ساختمان اداری با توجه به چالش های پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی اول اقدام تقسیم بندی فضایی نمودند به نحوه ی که تمامی ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

چرا بازسازی نما را انجام میدهیم ؟

دلیل اول اینکه امکان تخریب و نوسازی کامل ساختمان برای برخی میسر نیست و در بازار امروز با به وجود آمدن برند ها و رقیب های تجاری و شرکت ها مالکان در تلاشند تا با به وجود اوردن سیمایی زیبا و پر زرق و برق برای محل کار خود اقدام به جذب مراجعین خود کنند زیرا یک نمای زیبا و شکیل در ذهنیت افراد نسبت به تعامل و فعالیت های گروه تاثیر گذار است

کدام سیستم اجرایی و متریال برای  بازسازی نما ساختمان ما مناسب هستند؟

بیشتر ساختمان های قدیمی در ایران به روش تر یا ملانی ساخته شده اند و ظاهر کنونی آنها نیاز به بازسازی دارد

از متریال های مناسب برای نما میتوان به سنگ آجر سیمان ترمو وود کرتین وال و ...  اشاره کرد و اتصالات  نما به روش های مختلف مثل ملات ماسه سیمان چسب و اتصالات خشک صورت میگیرد.

 



:: برچسب‌ها: بازسازی آپارتمان , بازسازی نما , بازسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

 

جراحی زیبایی صورت (Face lift) :قصد جراحی زیبایی صورت اینست که شما حداکثر آنچه که برای شما ممکنست زیبا شوید. بیشتر  ازآن امکان پذیر نیست. اگر انتظار شما از جراحی تغییر شگفت انگیز باشد مقدور نخواهد شد. جراحی پلاستیک ترکیبی از علم و هنر است. جراحی کلا علم مطلق نیست و بدلیل وجود بعضی عوامل دخیل در نتیجه نهایی (مثل پروسه ترمیم بافت) تماما در کنترل جراح یا بیمار نیست. غیر ممکن است که نتیجه را تضمین نمود. در هر حال نتیجه جراحی در جراحی زیبایی صورت در بعضی بیماران نسبت به دیگران بیشتر قابل پیشبینی است. ک این بستگی به عوامل متعددی دارد مثل وضعیت فیزیکی صورت-ضخامت و وضعیت پوست-وجود یا فقدان میزان چربی در صورت-سن نسبی پوست-تعداد و انواع چروکهای موجود-اسکلت استخوان-تاثیرات وراثتی و هورمونی و غیره.

جراحی برای اصلاح شلی و افتادگی و یا چروکهای پوست در نظر گرفته شده اسکارهایی (جای برش جراحی)به جا می گذارد. علیرغم آنچه که ممکن است شنیده باشید تمام اسکارهای جراحی را نمی توان از بین برد. هنر جراح پلاستیک اینست که اسارها را در خطوط طبیعی صورت قرار دهد جائیکه کمتر دیده شده یا براحتی بوسیله آرایش یا استیل موها پوشانده شوند. با وجودیکه اسکارها دائمی هستند بندرت مشخص هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

نقش ليزر واندوسكوپ در جراحی زيبايی بينی چيست؟نقش لیزر در جراحی زیبایی بینی: هدف اصلی استفاده از اين دوروش پيشگيري از به مخاطره افتادن عملكرد بيني است. يعني اگر عملكرد بيني بهتر نشود، دست كم بايد وظايف خود را به خوبي پيش از عمل انجام دهد. هرچند در بسياري از جراحي هاي ظريف بيني استفاده از ليزر اين مزيت را دارد كه با خونريزي كمتري همراه است، در جراحي زيبايي بيني  ليزر نقش عمده اي در نتيجه نهايي ندارد وآنچه تعيين كننده نتيجه عمل است در دستان هنرمند جراح نهفته است. اندوسكوپي بيني با فراهم كردن ديد عالي، دسترسي به قسمت هاي عمقی تر جهت رفع مشكلات داخلي بيني را تسهيل مي كند.

جراحی زیبایی کوچک کردن سینه چه خطراتی دارد؟

نتیجه‌‌ بیشتر جراحی‌های کوچک‌سازی سینه برای بیمار و جراح رضایت‌بخش است. با این حال، خطراتی در راستای بروز عوارض وجود دارد. جراحی زیبایی کوچک کردن سینه چه خطراتی دارد؟در مبان عمل های جراحی زیبایی نتیجه‌‌ بیشتر جراحی‌های کوچک‌سازی سینه برای بیمار و جراح رضایت‌بخش است. با این حال، خطراتی در راستای بروز عوارض وجود دارد. پیش از این به مدت زمان لازم برای التیام زخم‌ها اشاره کردم. اگر سیگاری باشید، به احتمال بسیار زیاد با این معضلات مواجه خواهید شد.

این عمل تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. بیمارانی که در زمان جراحی اضافه ‌وزن دارند (شاخص توده‌ی بدنی بالا) با خطر ترومبوز عروقی مواجه خواهند بود. ترومبوز به معنای تشکیل لخته‌ی خون در رگ‌های پا است. این لخته‌ی خون می‌تواند از پا به ریه‌ها منتقل شده و باعث آمبولی ریوی شود. این یکی از عوارض خطرناکی است که به ندرت بروز می‌یابد. به همین دلیل، برخی از جراحان تا زمانی که بیمار اضافه‌وزن خود را کاهش ندهد، از انجام جراحی امتناع می‌ورزند.

درصد کمی از بیماران طی چند روز نخست پس از جراحی سینه، دچار هماتوم (تجمع خون و لخته در زخم) می‌شوند. در این شرایط، یک جراحی ثانویه برای برداشتن لخته انجام می‌شود. این امر در پنج تا ده درصد از عمل‌های جراحی سینه رخ می‌دهد.

بخش کوچکی از بافت چربی موجود در سینه ممکن است دچار نکروز (بافت‌مُردگی) شود. این امر باعث ایجاد لخته در سینه می‌شود که باید تخلیه شود. نکروز چربی می‌تواند ظرف چند ماه توده‌هایی را در سینه ایجاد کند. این توده‌ها بی‌ضرر هستند اما باعث اضطراب بیمار می‌شوند. تفاوت این توده‌ها با توده‌های سرطان سینه از طریق ماموگرافی مشخص می‌شود.

زمانی که زخم‌ها التیام می‌یابند، قرمز رنگ و برآمده به نظر می‌رسند. این اتفاق در بیست درصد از بیماران رخ می‌دهد. این معضل با قرار دادن ژل سیلیکونی یا نوار جراحی بر روی زخم بهبود می‌یابد. این برآمدگی‌ها پس از 6 تا 8 ماه فرو می‌نشینند. پس از آن، زخم‌ها پهن و منبسط به نظر می‌رسند. گاهی از جراحی مجدد برای برداشتن پوست اضافه‌ی زخم استفاده می‌شود.

نوک سینه ممکن است تحت تاثیر این عمل جراحی زیبایی قرار بگیرد. به طور معمول، عمل جراحی موجب کاهش حساسیت نوک سینه می‌شود. با این حال، هفتاد درصد از بیماران از یک حساسیت معقول برخوردار خواهند بود. گاهی عمل جراحی موجب اختلال جریان خون به نوک سینه می‌شود. نوک سینه نیز می‌تواند به صورت جزئی و یا کامل دچار نکروز شود. این معضل چندان رایج نبوده و در کمتر از یک درصد بیماران رخ می‌دهد. نوک سینه قابل بازسازی است، اما این امر مستلزم جراحی‌های بیشتر است. زنانی که دوست دارند در آینده بچه‌دار شوند، باید بدانند که جراحی سینه شانس شیردهی آنها را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده است که در حدود هفتاد درصد از زنانی که جراحی سینه را تجربه کرده‌اند، قادر به شیردهی خواهند بود. به هر حال، باید بدانیم که تمام زنان قادر به شیردهی به کودکان نیستند.

 

بسیاری از زنان از نتیجه‌ی عمل جراحی کوچک کردن سینه راضی هستند. بیان انتظارات به جراح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چون این خطر وجود دارد که بافت کافی برداشته نشود یا آن‌که برداشت بافت بیش از اندازه باشد. بسیاری از زنان پستان‌های نامتقارن دارند. این مسئله ممکن است پس از عمل نیز باقی بماند. عدم تقارن نوک سینه‌ها نیز به واسطه‌ی عمل جراحی تشدید شود.زنانی که این جراحی پستان را انجام می‌دهند، کمتر از درد کمر و شانه رنج برده و از ظاهر بهتر و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار می‌شوند

درباره کاشت موی طبیعی چه میدانید؟

کاشت مو طبیعی یکی از راه های جبران طاسی می باشد که گرچه از سال ها قبل پایه و اساس آن ریخته شده ولی در سال های اخیر به مدد کوشش ها و تحقیقات متخصصین پوست دچار تحولات شگرفی شده به طوریکه در حال حاضر به سختی می توان کاشت مو را در یک فرد تشخیص داد و نتایج این عمل جراحی سرپایی به طرز شگفت انگیزی طبیعی و زیبا جلوه می کند.

همه این زیبایی ها و طبیعی جلوه کردن ها فقط زمانی اتفاق می افتد که متقاضی کاشت مو از کاری که درصدد انجام آن است اطلاعات کافی داشته و پزشک معالج خود را به درستی و از روی سابقه کاری وی انتخاب کند نه اینکه تحت تأثیر تبلیغات وسوسه آمیز و فریبنده رسانه های مکتوب و غیر مکتوب به خصوص  کانال های ماهواره ای اقدام به این کار نماید.

 در مورد ریزش مو توضیح دهید. ریزش مو علل گوناگونی دارد مانند وراثت، مشکلات هورمونی، اختلالات تغذیه ای (مثل رژیم های لاغری و سوء تغذیه)، استرس  عصبی، بارداری و شیردادن، آسیب رسانیدن به مو از طریق رنگ ، مش، فِر و سشوار ولی شایع ترین علت آن ریزش موی آندروژنتیک (طاسی با طرح مردانه) است که به دلایل ارثی رخ می دهد. این نوع ریزش مو به کاشت مو طبیعی (درصورتیکه به درستی و با رعایت همه احتیاطات انجام شود) پاسخ درمانی بسیار خوبی می دهد. در حقیقت كاشت مو تنها راه حل دایمی برای طاسی با طرح مردانه است.

کاشت مو به چه روش هایی انجام می شود؟)کاشت مو طبیعی( در پیوند موی طبیعی برداشت مو  از پشت و كناره های سر صورت گرفته و در بخش های طاس کاشته می شود. این کار به 2 روش نواری (FUT)و غیرنواری (FIT) انجام می شود. طریقه کاشت موهای برداشته شده در هر 2  روش یکسان و موها به صورت میکروگرافت کاشته می شوند و اختلاف این 2 روش فقط در طریقه برداشت موها است.

در این روش، برداشت فولیکول‌های مو به صورت گروهی و دانه‌ای از پشت سر شخص ، با هولدرهای دستی برداشته می‌شوند  که این روش نیازی به جراحی ندارد و  تعداد خیلی زیادی از فولیکول های مو را نمی‌توان در یک جلسه به جلوی سر انتقال داد  ، این روش(  (FIT)نامیده می شود.

 

این تكنیك كار ،  چند سالی است كه تبلیغات زیادی بر روی آن انجام می پذیرد. که در واقع اینطور نیست ، چراکه در روش FIT یک جلسه بین 1000 الی 1500 گرفت را بیشتر برداشت می توان کرد همچنین لازم به ذکر است بخاطر عدم حضور پزشک در بیشتر موارد با این تکنیک ، و استفاده از تکنسین های تجربی در این زمینه انجام این روش توسط این افراد عوارضی را به شرح زیر در بر دارد .برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید: http://behtarspc.com/

 

 



:: برچسب‌ها: جراحی زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

اطلاعات مختصری راجع به عروسی و خدمات و تشریفات آن

در دین اسلام به ازدواج یا پیوند زناشویی اهمیت فراوانی داده شده است و احادیث و روایات مختلفی در این باره وجود دارد. به طبع مراسم ازدواج یا همان عروسی نیز اهمیت ویژه ای دارد و همانطور که می دانید این مراسم در هر کشور و حتی هر شهر، روستا و طایفه آداب و رسوم خاص خود را دارد که از قدیم نسل به نسل منتقل شده اند. البته همان گونه که از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان شنیده ایم، مراسم عروسی در زمان های قدیم بدون تشریفات خاص با همان آداب و رسوم زیبا، بسیار ساده تر، صمیمی تر و می توان گفت کم هزینه تر برگزار می شده و از برخی جهات به صورت کنونی نبوده است.

به مجموعه عواملی که در یک جشن عروسی صرفا برای زیبایی و نظم هر چه بیشتر مراسم به کار گرفته شده تشریفات عروسی می گویند. تشریفات به معنی زرق و برق و تجملات و صرف هزینه های گزاف نیست، تشریفات عروسی معنایی فراتر و عمیق تر از تجمل گرایی دارد. تشریفات به لحاظ لغوی یعنی آداب و آیین انجام مراسم از جمله مراسم عروسی

میزبان با محول کردن انجام این آداب و رسوم به کارشناسان و افراد ماهر در امر خدمات عروسی و تشریفات عروسی با خیالی راحت به کارهای دیگر خود می رسد و اطمینان دارد که تشریفات عروسی به خوبی و درخور شان وی برگزار می شود . تشریفات عروسی آداب و قواعد خود را دارد و به جا آوردن این تشریفات کاملا تخصصی است و به قول معروف باید کار را به کاردان سپرد.

 

امروزه موسسات تشریفات عروسی بسیار زیادی در شهرها فعالیت کرده و از این راه کسب درآمد می کنند. اما کیفیت و ابتکار در خدمات مجالس مختلف متفاوت می باشد.بدون شک برای هر فرد بهترین و مهم ترین روز زندگی، روز عروسی اوست و به همین دلیل ترجیح می دهد مراسم این روز به بهترین شکل و کیفیت و همچنین منظم برگزار شود. برای همین این روزها، خیلی از عروس و دامادها برای برگزاری هر چه بهتر عروسی شان، به موسسه خدمات عروسی مراجعه می کنند و تشریفات عروسی را با خیال راحت به آن ها محول می کنند.

 

 از جمله این تشریفات می توان به محل برگزاری مراسم (تالار، سالن یا باغ)، جایگاه عروس و داماد، ماشین عروس، تزیینات محل برگزاری جشن، نور پردازی ها، عکاسی و فیلم برداری، شمع آرایی، گل آرایی، موزیک مراسم، کارت دعوت، دسته گل عروس، آرایشگاه عروس، آتلیه، پذیرایی، سفره عقد، صندلی ها، مسیر ورود به عروسی و تزیینات ماشین عروس اشاره کرد که هر کدام به نوبه ی خود متنوع هستند و با توجه به سلیقه و بودجه عروس و داماد به آنها پیشنهاد می شوند. زوج های جوان می توانند کلیه ی این امور را به موسسه تشریفات عروسی بسپارند یا اینکه خود عهده دار قسمتی از کارها شوند که این به بودجه ی عروس و داماد بستگی دارد.

لازم به ذکر است مراجعه به موسسات تشریفات و خدمات عروسی در شهرها به علت مشکلات شهر نشینی بسیار مرسوم شده است در حالی که شاید در اکثر روستاها مراسم عروسی در همان منازل و یا باغ های خودشان برگزار می شود و آداب و رسوم عروسی را به شکل قدیم به جا می آورند.

 

هر کشور، شهر یا روستایی تشریفات عروسی خاصی دارد که ریشه در فرهنگ آن مردم دارند. در هر حال برگزاری مراسمات از جمله مراسم عروسی منوط به رعایت اصول و آیین تشریفات عروسی است. تشریفات عروسی نه تجمل گرایی است و نه تجمل پرستی. تشریفات عروسی به معنای نظم دهی به روند انجام فعالیت ها و آداب و رسوم پیش روست. سپردن انجام تشریفات عروسی به یک موسسه معتبر و ماهر در زمینه خدمات عروسی تضمین کننده رعایت این تشریفات و برگزاری یک جشن با شکوه است.

تشریفات مجالس به موسسات تشریفاتی گفته میشود که پک کاملی از تمامی خدمات مراسم عروسی و تشریفات مجالس عقد و خدمات مجالس نامزدی و مراسم جشن تولد و برگزاری همایش و برگزاری سمینار،مراسم سفارتخانه ها را ارائه میدهد،  تشریفات مجالس شامل منوی غذایی، مهماندار، ظروف، میوه، شیرینی،کیک مراسم، موزیک مراسم، سفره عقد، فیلمبردار مجالس، عکاس مراسم، گل ارایی مجلس، شمع ارایی عروسی، نورپردازی سالن عروسی، نورپردازی باغ عروسی، کارت دعوت مراسم، ماشین عروس، دسته گل عروس، ارایشگاه عروس، کترینگ عروسی، ساقدوش عروس، ساقدوش داماد، مزون عروس، اجاره باغ مراسم، اجاره سالن اجتماعات مراسم، اجاره ویلا عروسی، و مواردی دیگر میباشد



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

بازسازی

 برای شناخت بهتر بازسازی ابتدا به معنی این کلمه در لغت نامه می پردازیم . باز = دوباره یا همان  سازی = ساختن به همان حالت و عملکرد اولیه  .

 

 

بازسازی ساختمان چیست ؟  

بازسازی از کلمه مرمت می آید، در معنا هر دو به یک معنی می باشند . از دیدگاه عده ای از کارشناسان، واژه مرمت را برای احیا بناهای هنری و تاریخی که در معرض تخریب قرار دارند به کار می برند ، ولی واژه بازسازی را برای بناهای با کاربرد های عمومی تر که صرفا از ارزش تاریخی برخوردار نیست، به کار می برند.

 گروه بازسازی فعالیت های فنی و عملی را به منظور احیا وتداوم زمانی یک بنای فرسوده انجام می دهند .

خدماتی که در بازسازی ابنیه صورت می پذیرد از قبیل تعمیر و یا تعویض کلیه اتصالات و نمای ساختمان و یا تغییر در دکوراسیون بنا مورد نظر و به طور کلی تغییر یا تعویض هر آنچه که در یک بنا به آن نیاز داریم. بازسازی ساختمان

در بازسازی ممکن است تغییراتی در نوع مصالح مصرفی انجام گیرد که این مصالح بنا به تشخیص مجریان طرح و دلایل فنی ، میزان هزینه و زمان اجرا قابل تغییر است.

 

 انواع بازسازی ساختمان

 بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی : در این نوع بازسازی تمامی مراحل بازسازی ساختمان به صورت علمی و مطالعه دقیق انجام می گیرد.

 

مواردی که در این نوع بازسازی رعایت می شود به شرح زیر می باشد

  •  مقاوم کردن و محکم کردن ساختمان
  • سوار کردن المان های جدا شده از ساختمان
  •  حفاری برای پی ساختمان
  •  نوسازی سنگ های نمای ساختمان و سفت کاری بخش های ترک خورده
  •  

   بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری : در این نوع بازسازی ساختمان اجازه ابداع به کسی که وظیفه بازسازی ساختمان را دارد، داده می شود و او با توجه به سلیقه خود و تجربه خود قسمت های مختلف یک بنا را بازسازی و مرمت می نماید. همچنین قسمت ها و بخش هایی که نیاز به تکمیل و اضافه شدن مصالح را دارند با ایده های جدید خود تکمیل می نماید. می توان تاریخچه این سبک را به دوران رنسانس و معماری سبک رنسانسی نسبت داد، زیرا تمامی معماران آن دوره در تمامی بازسازی های خود ابداعاتی نیز ایجاد می نمودند و هر ساختمان که نیاز به بازسازی داشت را تکمیل نیز می نمودند. این نوع بازسازی برای ساختمان هایی استفاده می شود، که اغلب درصد ماندگاری و حیات برای آن بنا  بسیار پایین می باشد. بازسازی ساختمان

 

 

روش های بازسازی ساختمان 

   بازسازی حفاظتی  ساختمان : در این روش به بازسازی و حفاظت کلی ازساختمان پرداخته می شود و کلیات یک بنا مورد بازسازی و حفاظت قرار می گیرد. در این روش باید مطالعه کاملی بر روی تمام ویژگی های یک ساختمان و مصالح آن انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را صحیح و کامل انجام داد.

بازسازی سبکی ساختمان یا آناستیلوز : این روش به این صورت انجام می پذیرد که تیکه های جاگزین به جای تکیه های فرسوده قبلی جای گذاری می شود اما به گونه ای که بیشترین شباهت را به نمای ابتدایی ساختمان دارد. این روش بازسازی اغلب برای بنا های تاریخی فرسوده استفاده می شود که نمی خواهیم هارمونی و سبک قبلی آن از بین برود. در این روش باید حتی المکان کمترین تغییر بر روی ساختمان انجام شود.

بازسازی با روش پاکسازی سبکی: در این روش مواردی که باعث ضرر بر روی ساختمان و از بین رفتن آن می شود، حذف و پاک سازی شده و الحاقات نامناسب که اصالت بنا را زیر سوا می برد، از بنا جدا خواهد شد.

بازسازی تکمیلی ساختمان: در این روش بازسازی ساختمان قسمت های از دست رفته بنا دوباره بازسازی و تکمیل می شود، تا یک ساختمان بتواند به حیات خود دوباره ادامه دهد؛ در بسیاری از ساختمان های فرسوده در شهر ها از این روش بازسازی برای استفاده مجدد یک ساختمان استفاده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

صنعت عروسک سازی و فواید عروسکی در بیماری یک جغد

عروسک چیست؟

عروسک ها اسباب بازی هایی هستند در هیات انسانی و به طور عمده به شکل یک دختر طراحی و ساخته می شوند. عروسک ها به دلیل شکل انسانی خود توانایی ایجاد ارتباط و تاثیرگذاری فراوانی بر روی ذهن دختربچه ها دارند. باید توجه داشت که عروسک هرگز قادر نیست احساساتی را که در دختران برمی انگیزاند در پسران نیز تحریک نماید و این نه به توانایی عروسک که به سرشت و روحیات متفاوت پسران و دختران بازمی گردد. کریستیانف سومرز در همین رابطه می گوید: شرکت تولید اسباب بازی «هسبرو» درصدد بود یک خانه عروسکی را از نظر بازاریابی و مطلوبیت برای پسران و دختران امتحان کند، ولی خیلی زود مشخص شد که واکنش دختران و پسران در مقابل محصول یکی نیست. دختران شروع به لباس پوشاندن به عروسک، بوسیدن آن ها و خانه بازی می کردند در حالی که پسران اسباب بازی ها را از سقف خانه بیرون می انداختند.

نکته ی بسیار مهم، کارکرد الگویی و تربیتی عروسک است. چرا که در حساس ترین مقطع سنی یعنی در دوران کودکی مورد استفاده قرار گرفته و نقش بسیار موثری در الگوسازی ذهنی دختربچه ها آن هم در قالبی عاطفی و دوست داشتنی دارد.

باید توجه داشت که عروسک ها در پایین ترین مرحله کمک می کنند که کودکان به یک تصویر کامل بدنی دست پیدا کنند. مادران نیز از کارکرد واسطه ای عروسک برای آموزش دختران در اموری همچون غذا خوردن، حمام کردن و آرامش و … بهره می برند. اما به تناسب رشد سنی دختران، عروسک ها در آموزش نقش های اجتماعی و نمایش تفکیک جنسیتی و فهم کودک از وظایف آینده خویش نقش بارزی را ایفا می کنند.

صنعت عروسک سازی در ایران و جهان

به طور کلی صنعت عروسک سازی و ساخت عروسک در جهان در کشورهای مختلف از جمله آمریکا دارای سود سرشار برای کمپانی های سازنده بوده و هر از گاهی کارخانه های مختلف عروسک سازی با الهام از شخصیت های هالیودی و کارتون های تلویزیونی اقدام به ساخت عروسک مینمایند.چند صباحی پیش که رکود اقتصادی در جهان حاکم بود یک شرکت عروسک سازی در آمریکا با ساخت دو عروسک با نام های دختران باراک اوباما سعی نمود تا فروش خود را بالا ببرد . با توجه به قشر عظیم کودک در کشورهای مختلف صنعت عروسک سازی میتواند صنعتی ادامه دار و بدون شکست باشد .در ادامه به بررسی صنعت عروسک سازی در کشور ایران می پردازیم.فیگور شخصیت کارتونی

ایران صنعت عروسک سازی ندارددر شیراز نشسته است و عروسک می سازد. زنی است میانسال و در خانه با کمک چند شاگردش، عروسک‌های محلی سفت و سختی در پنج اندازه می‌سازد. بزرگترین عروسکش ۱۲۰ سانتیمتری است اما می‌گوید: «سایز شماره دو بیشتر از همه فروش دارد. توی شیراز این سایز را در مغازه‌های بالای شهر تا ۲۲ هزار تومان هم می‌فروشند.» سالی حدود هزار عروسک دست‌ساز می‌سازد که همه محلی‌اند؛ زن عشایری فارس، دختر شمالی و اقوام دیگر. می‌گوید: «تعاونی بانوان برای نمایشگاه اسفندماه، تقریبا همه اقوام را به ما سفارش داده است.» اما عروسک‌های محلی دست‌ساز، کفاف مخارج کارگاه را نمی‌دهد. او بیشتر از عروسک‌های دست‌ساز، عروسک‌های وارداتی را می‌فروشد: «عروسک آماده را وارد می‌کنیم. همه لباس‌هایش را می‌کنیم. لباس ایرانی و آرایش ایرانی برایش درست می‌کنیم و می‌فروشیم.»

در ایران، غیر از عروسک دارا و سارا که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید کرده، هیچ نهاد دیگری به‌طور صنعتی عروسک تولید نمی‌کند. پیش از انقلاب کارخانه‌های بنام «چهره نما» در سال‌های میانی دهه ۵۰ مشغول ساخت عروسک شده بود که فعالیتش با انقلاب متوقف شد و بعد هم به مالکیت بنیاد مستضعفان درآمد. تا اواسط دهه ۷۰، هیچ فکری برای تولید عروسک نشده بود. بازار پر شده بود از عروسک‌های خارجی که چون وارداتش ممنوع بود، همه با قاچاق به ایران می‌آمد. در ایران، برخی کارگاه‌ها به صورت بسیار محدود عروسک درست می‌کردند که اصلا نمی‌شد بازار تشنه عروسک ایران را با محصولات آنها سیراب کرد. هنوز هم تولید عروسک در ایران، به صورت کارگاهی و خیلی محدود انجام می‌شود. عروسک شخصیت کارتونی

مدیر یکی از کارگاه‌های تولید عروسک در قم، بهترین فروش خود را متعلق به عروسک اسب پولیشی‌اش که کودک روی آن سوار می‌شود، می‌داند. به گفته او، در این روزها که بازار عروسک ایران از اجناس چینی انباشته شده، تولیدکننده عروسک داخلی بسیار نادر است. او ماهی ۳ هزار عروسک اسب می‌فروشد که تا ماه پیش پارچه آن را از کارخانه‌های داخلی می‌خریده، اما حالا پارچه را از چین وارد می‌کند. او می‌گوید: «فروشمان خوب است ولی چون کیفیت پارچه ایرانی خیلی نازک و خراب شده، با این که دلار هم گران شده، ماه پیش از چین یک بار پارچه آوردیم. گمرک می‌گفت این پارچه‌ها بی‌کیفیت‌اند اما پارچه ایرانی را که بهشان نشان دادم، خودشان خجالت کشیدند و اجازه ترخیص دادند.» او عروسک اسب را ۱۸ هزار تومان به مغازه‌ها می‌فروشد اما می‌گوید که در چهارراه استامبول تهران، آن را ۳۵ هزار تومان به دست مشتری می‌دهند. غیر از اسب، ماهی حدود ۱۰ هزار عروسک پولیشی می‌سازد.فیگورشخصیت کارتونی.

عروسک‌ پارچه‌ای و عروسک پولیشی یکی از محبوبترین عروسک های موجود در بازارند. تقریبا همه این عروسک‌ها ساخت چین است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخلی از جمله فروشگاه‌های شهروند، رفاه و اتکا نیز این عروسک‌ها را به صورت فله‌ای در یک سبد ریخته‌اند و به فروش می‌رسانند. در فروشگاه «هایپراستار» در غرب تهران، دو سبد بزرگ پر از عروسک‌ پولیشی موجود است که عروسک‌های داخل آنها بین ۶ تا ۲۰ هزار تومان قیمت دارند. همه عروسک‌ها شخصیت‌های خارجی‌اند؛ مانند پرندگان بازی رایانه‌ای «انگری بردز»، میکی‌ماوس و گوفی. حتی معدود کارگاه‌های داخلی نیز همین شخصیت‌های خارجی را تولید می‌کنند.

«بوبو» (Boo Boo) جوجه جغدی است که از یک اختلال نادر ژنتیکی رنج می‌برد و به این دلیل باید همیشه با پاهای بانداژشده زندگی کند.

به گزارش جام جم آنلاین از تسینم، این جوجه جغد نمی‌تواند تعادل و وزن خود را حفظ کند و به دلیل این‌که نمی‌تواند فرود بیاید قادر به پرواز هم نیست.«بوبو» تحت درمان مداوم قرار دارد و به این دلیل مجبور است بقیه عمر خود را در منزل مخصوص خود در «هاندراپارک» در کرنوال زندگی کند.

سنارا کالینگز صاحب «بوبو»، گفت: ما حتی ممکن است دیوارها را با پد بپوشانیم و برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی مثل موش سیستم‌ امنیتی برای بوبو تعبیه کنیم. اما نکته جالب توجه در این مورد حضور یک دوست مهربان در کنار «بوبو» است؛ دوستی که او را در مسیر مبارزه با این بیماری نادر کمک می‌کند. این دوست مهربان یک خرس عروسکی(عروسک خرس) است که «بوبو» هیچ‌وقت از او جدا نمی‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

روف گاردن

 یا بام باغ ، تکنولوژی مدرن سقف سبز است با کارایی بالا بر روی پشت بام ها و تراس ها که به دلیل نیاز به  موادی سبک و بسیار مقاوم و نیز ایجاد بستری مناسب برای رشد پوششی گیاهان ، امری  تخصصی  و مهندسی می باشد .وجود این پوشش گیاهی در پشت بام میتواند به کاهش از دست دادن گرما و کاهش مصرف انرژی در شرایط زمستان تاثیر گذار باشد . پشت بام یک ساختمان ، تصویری از یک محوطه در اختیار شخص قرار می دهد که ممکن است در سطح خیابان بسیار ساده و معمولی به نظر بیاید. اما هنگامی که بر بالای بام یک ساختمان بلند بایستیم می توانیم تمامی این عوامل و مناظر متنوع را مشاهده و از دیدن آنها لذت ببریم. یکی از اصلی ترین مزیت های روف گاردن، میزان نور آفتابی است که در طول ساعات روز دریافت می کند و می تواند محیطی دنج و خصوصی برای استراحت ، پذیرایی و پرورش گیاهان باشد.

 

 

مزایای بام سبز - روف گاردن :

  • تأمین فضایی سازگار و مطبوع برای کاربران ساختمان
  • بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا
  • ایجاد محیطی سبز، زیبا ونیمه عمومی (مشاعی) برای ساکنین ساختمان و بالا بردن کیفیت زندگی
  • ایجاد منظر شهری سبز و کاهش آلودگی
  • کاهش بار گرمایش (با افزودن توده و لایه عایق حرارتی) و سرمایش بنا (از طریق سرمایش تبخیری)
  • کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهری
  • افزایش محدوده زندگی
  • کاهش سیلاب
  • تصفیه هوا و کاهش CO2 هوا
  • کاهش و تعدیل شدت صداهایی که تا db18 وارد ساختمان می‌شود و به میزان db3 یا بیشتر خارج می‌شود.
  • بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا.
  • بالا بردن طول عمر غشای بام (دو یا سه بار بیشتر) با محافظت از آن در برابر اشعات UV مضر و صدمات آب و هوایی.
  • افزایش ارزش ملک
  • کاهش هزینه نگهداری از سقف - کشت روی بام به شکل گسترده، نوعی پوشش محافظ را تداعی می‌کند، سطح کاشته شده خود محافظت و نگهداری می‌شود و به عبارت دیگر، نگهداری از بام به حداقل می‌رسد.

 

 

اجزای بام سبز:

1- لایه پوشش گیاهی Plant Layer:از آنجایی که بامهای سبز تا حد امکان سبک طراحی می‌شوند، اغلب شامل گیاهانی هستند که بتوانند در خاک کم عمق و با مراقبت و نگهداری کم رشد کنند.

2- محیط کشت Growing Medium::فضایی که گیاهان در آن شروع به رشد و نمو می‌کنند. محیط کشت به واسطه الزامات خاص سازه‌ای باید وزن کمی داشته باشد به همین دلیل نسبت به خاک معمولی تفاوتهایی دارد. در این حالت باید از محیطی برای کشت استفاده کرد که حتی الامکان سبک بوده و وزنش حدود ۹۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب در حالت مرطوب باشد. یک مخلوط معمولی مرکب از یک سوم ماسه، یک سوم سنگهای متخلخل و یک سوم گیاخاک مصنوعی (ترکیبی از چوب پوسیده و کود نباتی) محیطی مناسب را تشکیل می‌دهد.

3- لایه زهکش:لایه زهکش خود می‌تواند مجموعه پیچیده‌ای از لایه‌های دیگر به شرح زیر باشد:

لایه صافی Filter Layer: در بین محیط کشت و لایه زهکش فیلتری قرار دارد که رطوبت را از محیط ریشه‌ها دور می‌کند و مانع از گندیدگی ریشه‌ها می‌شود. این فیلتر می‌تواند شامل یک بافت پارچه‌ای باشد. این فیلتر حتی می‌تواند لایه‌ای از شن و ماسه باشد..

لایه مانع ریشه‌ها Root Barrier: لایه‌ای است که به خوبی از نفوذ ریشه‌ها و آسیب زدن آنها به عایق کاری و غشاء سقف جلوگیری می‌کند.

صفحه زهکش Drain Board: یک صفحه سه لایه است که لایه بالایی عمل فیلتر را انجام می‌دهد و آب اضافی را از قسمت ریشه‌ها دور می‌کند. این لایه همچنین به عنوان لایه محافظ ریشه‌ها عمل می‌کند. لایه وسطی که به شکل کاسه‌های مخروطی شکل است آب اضافی را از ریشه‌ها دریافت کرده و در خود نگه می‌دارد. لایه پایینی یک فیلتر پارچه‌ای است که مانع از آسیب دیدن غشاء و عایق می‌شود.

 

4- لایه محافظ: این لایه شامل پوشش‌هایی است که بام و سیستم عایق کاری را از نشت کردن و نفوذ آب حفاظت می‌کنند. این صفحه می‌تواند باریکه‌ای از بتن سبک، صفحه‌ای از عایق محکم، ورقه ضخیم پلاستیکی، ورق مسی، یا ترکیبی از اینها، بر حسب ویژگی‌های طراحی و کاربرد بام سبز باشد.

5- ساختار سقف، غشاء بام یا لایه عایق کاری رطوبتیWater Proofing: بام را از نشت کردن و چکه کردن محافظت می‌کنند.

توجه به شرایط فیزیکی ساختمان و سایت هنگام احداث بام و بام سبز و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. مشخصات فیزیکی بام و دیوار که در هنگام طراحی باید بدان توجه شود:

1- شیب بام: شیب ۱ تا ۳۰ درجه برای جلو گیری از فرسایش و رانش خاک مناسب است و موجب تثبیت خاک خواهد شد.

2- جهت: جبهه شمالی و جنوبی بام و دیوار شرایط نور و گرمایی متفاوتی دارند همچنین اگر بخشی از بام یا دیوار در سایه درختان یا ساختمانهای دیگر باشند. پوشش گیاهی به شکل متفاوتی رشد خواهد کرد.

3- باد: بام و دیوارهای سبز نسبت به بامها و دیوارهای ساخته شده با مواد دیگر در معرض خطر کمتری نسبت به طوفان است. تجارب نشان داده که بعد از یک طوفان سخت در سوئد بام سبز تازه احداث خسارت کمتری نسبت به سایر بامها داشته‌است.

4- وزن: قبل از نصب بام و دیوار سبز باید در مورد میزان بار اضافی که سازه می‌تواند تحمل کند اطلاع یابید. یک لایه نازک بام سبز وزنی معادل ۵۰ کیلوگرم بر متر مربع زمانی که اشباع شده باشد دارد.

 

آبنما

 یکی از اجزای معماری ایرانی به ویژه در طرح باغ ایرانی بوده است. آبنما در شهرها نمادی از رودها و چشمه سارها و نهرهای روان در دل دشت‌ها و جنگل‌ها و بیابان‌ها هستند، همچنین آبنماها با ایجاد چشم‌اندازی زیبا و دل‌انگیز همراه با آوای خوش فراز و فرود مایع زندگی انسان آب می‌توانند در یک لحظه تمام رفتارهای بد روانی را از دل و جان شهروندان و رهگذران زدوده و بجای آن سرخوشی و شور و هیجان و شادی و آرامش را جایگزین خشم و اندوه و نگرانی و دلواپسی شهروندان و رهگذران نمایند.

 



:: برچسب‌ها: روف گاردن ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()