نوشته شده توسط : مرجان

برای ما این اتفاق افتاده است که کارت دعوتی برای مراسم عروسی بدستمان برسد ، وقتی ادرس و مشخصات محل برگزاری را می خوانیم در بعضی از موارد نوشته شده باغ تالار ..!بعضی موارد هم نوشته تالار ...!

حال فرق این دو  در چیست؟

تالار ( تالار پذیرایی ) : به مکان محل برگزاری جشن ها و مهمانیها و یا شاید هم همایشها با تعداد مدعوین معمولا بالای 50 نفر گفته می شود که عمدتا داخل شهر و اطراف شهر  ساخته شده اند، تالار ها ساختمانهای بزرگ و مسقف هستند که ممکن است با توجه به موقعیت مکانی منطقه دارای یک باغچه و یا فضای سبز کوچک باشند که عمدتا داخل شهرهای صنعتی مانند تهران کمتر تالار پذیرایی پیدا می شود که دارای فضای سبز مختص به خود باشد ،در طرح های جدید تالار ها ، تالار پذیرایی ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی بر روی پشت بام تالار در صورت امکان فضای سبزی را طراحی میکنند با چمن مصنوعی (بعضی موارد با صرف هزینه ی بالا و بودن امکان از چمن طبیعی استفاده می شود ) و گل و گیاه تا بتوانند برای عروس داماد شب بیادماندنی رقم بزنند که به اصطلاح به ان roof garden گفته می شو

باغ تالار در تهران : مکانی است که شباهت بسیاری به تالار دارد و اشتراکات فراوانی با تالار دارد ، ولی چند تفاوت کاملا مشخص و اساسی بین تالار و باغ تالار وجود دارد که از این تفاوت می توان به موارد زیر اشاره کرد.باغ تالار های غرب تهرانباغ تالار های شرق تهران

1:  برخلاف تالار ، تالار پذیرایی معمولا سقفی که با اجر و بنایی ... به ان شکل ساخته شده ندارد و معمولا در فصول گرم سال مراسم ها در فضای باز و البته با تمهیدات از قبل مشخص شده برای رفاه هر چه بیشتر میهمانان برگزار می شود و در فصول سرد نیز از سقف های کاذب و ...برای پوشاندن و محفوظ کردن قسمت های باغ تالار اعم از قسمت آقایان و خانم ها ، محل سرو غذا استفاده می شود

2:در باغ تالار شما فضای سبز بسیار زیادی را مشاهده میکنید و اصلا بخاطر وجود همین فضای سبز است که به آن باغ تالار گفته می شود .فضای سبز و یا بهتره بگوئیم باغی که در قسمتهایی از آن تالار ی با ویژگیهای خاص خود برای برپایی مراسم ها ساخته شده که عموما در فصول گرم سال سالنهای خود را مسقف نمی کنند مگر بنا به درخواست مشتری که خب به تبع ان هزینه ای دریافت خواهند کرد.



:: برچسب‌ها: باغ تالار ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه ای می باشد.اگر قصد خرید سینک ظرفشویی مناسبی برای آشپزخانه خود دارید ،مطلب زیر راهنمای شما در این مسیر است .

سینک ظرفشویی را می توان از لحاظ جنس ،طرح، کارکرد و نصب بررسی می کرد .
سینک ظرفشویی از نظر جنس به سه دسته زیر تقسیم می شود .
1)سینک ظرفشویی استیل
استیل بکار رفته در سینک باید استیل ناب و بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد ضخامت استیل بکار رفته در سینک بهتر است بین 16-18 و یا بالاتر باشد. سینک ظرفشویی استیل خود به دو دسته سینک استیل ساده و سینک استیل ضد خش تقسیم می شود. رنگ استیل سینک ممکن است براق یا مات باشد ،استیل براق ساده تر تمیز می شود و لکه های آب راکمتر نشان می دهد.
- استیل ساده
- استیل ضدخش یا آج دار یا میکرو
مزیت سینک استیل ضدخش نسبت به استیل ساده اینست که خط و خش را کمتر نشان می دهد ، اما املاح و رسوبات، در بین آج های بسیار کوچک بکار رفته در سینک ته نشین می شود
2)سینک ظرفشویی شیشه ای
شیشه بکار رفته در سینک ظرفشویی شیشه ای، سکوریت نشکن بوده در واقع فقط قسمت سینی سینک از جنس شیشه است و لگن ها از جنس استیل می باشد ،سینک ظرفشویی شیشه ای فانتزی بوده و از نظر کاربرد در سطح پایین تری از سینک استیل قرار دارد.
3)سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی:نوع جدیدی از سینک است که در رنگ های مشکی ، دودی ،قهوه ای ،سفید ،کرم و بژ در بازار موجود است. سینک گرانیتی خود به دوسته تقسیم می شود.
- سینک ساخته شده از مواد پلیمری (اکرولیک)
- سینک ساخته شده از سنگ و مواد پلیمری (اکرولیک)
سینک ساخته شده از مواد اکرولیک دربرابر ضربه استقامت کمی دارد اما سینک ساخته شده از مواد اکرولیک و سنگ این مشکل را ندارد.
در مجموع سینک گرانیتی علاوه بر اینکه خط و خش را نشان نمی دهد مشکل ته نشین شدن رسوبات ،در سینک های استیل ضد خش را نیز ندارد.
اگر بخواهیم سینک ظرفشویی را از لحاظ طرح تقسیم بندی کنیم در سه دسته زیر قرار می گیرد.
1) سینک ظرفشویی معمولی
2) سینک ظرفشویی باکس
3)سینک ظرفشویی گرد
و از لحاظ کارکرد و نصب به دو نوع سینک روکار و سینک توکار تقسیم می شود.
سینک روکار روی کابینت نصب شده و به دیوار پیچ می شوند و مزیت آن اینست که تمام آب ناشی از شستشو درون سینک قرار دارد و در اطراف پخش نمی شود . اما سینک توکار با آنکه به لحاظ ظاهر از سینک روکار زیباتراست امابه علت اینکه سینک داخل کابینت نصب شده ممکن است آب کمی پخش شده و روی کابینت بریزد .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.باید سینک را طوری انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد .
مزایا و معایب سینک گرانیتی :سینک های شیشه ای نیز ظاهری فانتزی و نوآورانه به آشپزخانه میدهند و زیبایی زیادی ایجاد میکنند، شیشه فقط در قسمت سینی سینک بکار رفته است و جنس آن از نوع سکوریت و نشکن میباشد. اما از لحاظ مقاومت و استفاده این سینک ها از کیفیت پایین تری نسبت به نوع استیل و گرانیتی قرار میگیرند.

نکته مهم دیگر در انتخاب سینک شکل آن است. اینکه سینک از چند کاسه تشکیل شده و سایز آن چه اندازه است. باید با نظر گرفتن نحوه و میزان استفاده از سینک ظرفشویی این موارد را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر از ماشین ظرفشویی استفاده میکنید احتمالا کمتر برای شستن ظروف بزرگ و زیاد به سینک احتیاج دارید و میتوانید سینکی با عمق کمتر و تعداد کاسه کمتر انتخاب کنید. در مورد اندازه و عرض سینک نیز با توجه به اندازه کابینت ها میزان آن بین 20 تا 200 متغییر خواهد بود. از لحاظ طرح بندی سه مدل برای سینک ها وجود دارد که عبارتند از سینک معمولی، سینک باکس و سینک گرد. با توجه به سلیقه و نیاز و کارایی آن میتوانید هرکدام را انتخاب کنید.

قیمت سینک گرانیتی شاید کمی بیشتر از سایر سینک ها باشد اما از نظر دوام سینک خوب و مناسبی است.

وسایل جانبی :
- اتومات
در بعضی از مدل های سینک دکمه ای به نام اتومات وجود دارد که کاربرد آن برای باز و بسته کردن خروجی آب سینک است ،با بالا و پایین کردن اتومات خروجی آب باز و بسته می شود .
اندازه سینک ظرفشویی بین 20 تا 200 متغیر بوده و در هنگام خرید بسته با سایز کابینت انتخاب می شود.

سینک گرانیتی سفید نسبت به سایر سینک ها پر طرفدار تر است و زیباتر است.
- اگر فضای اطراف سینک محدودی دارید می توانید سینکی خریداری کنید که مجهز به جای مایع ظرفشویی و محل قرار دادن اسکاج باشد.



:: برچسب‌ها: سینک گرانیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

طب سوزنی چیست ؟ (Acupuncture) یکی از اشکال، طب چینی بوده که قرن هاست برای درمان مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این طب براساس این نظریه استوار شده که انرژی (در طب چینی به انرژی چی/Chi می گویند)، در داخل و بیرون بدن و درون راههای که به آنها کانالهای انرژی می گویند جریان دارد. طب سوزنی شامل فروکردن سوزن های بسیار نازک در پوست و برروی نقاط استراتژیکی و حیاتی بدن می شود و بیشتر برای درمان درد مورد استفاده قرار می گیرد.

پزشکان این طب کار معتقداند زمانی فرد بیمار می شود که چیزی مسیر حرکت انرژی (chi) را بلوکه کرده و یا تعادل آن را برهم زده باشد. آنها معتقداند این طب کمک می کند که مسیر بلوکه شده برداشته شود و یا تعادل انرژی در بدن به شکل اول برگردد. برخلاف این نظر، بیشتر پزشکان غربی معتقداند که طب سوزنی با فشار برروی نقاط خاص باعث تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت های همبند می شود. این تحریک ها باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و  همچنین افزایش جریان خون در بدن می شود.

 چگونه انجام می شود؟                                                               

بعد از معاینه توسط پزشک ، وی نقاط بلوکه شده و یا دارای مشکل در بدن شما را مشخص می کند. مشکل در هر نقطه ای از بدن باعث ابتلا به بیماری خاصی می شود. بعد از اینکه پزشک نقاط مشکل دار را یافت، شروع به فروکردن سوزن در پوست شما می نماید. هرچند روش هر پزشک کارش با دیگری متفاوت است، اما معمولا این درمان بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول کشیده و ممکن است، نیاز به چند جلسه درمان و یا مراجعه منظم و همیشگی به پزشک باشد.

این طب چه حسی ایجاد می کند؟

ممکن است هنگام داخل رفتن سوزن، فشار کمی احساس نمایید. در اکثر افراد این فشار درد آور و ناراحت کننده نیست. ناحیه ای که سوزن فرو رفته ممکن است سوزن سوزن شده، بی حس شده، خارش داشته و یا درد کمی داشته باشد. متخصصان این طب معتقداند این احساس نشانه ای از آزاد شدن انرژی در بدن می باشد. بعد از اینکه سوزن وارد شد، ممکن است سوزن را کمی جلو عقب کرده یا جریان گرما و یا الکتریسیته به آن وارد نماید.

برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟

افراد برای درمان درد و همچنین درمان بعضی از انواع بیماری های خاص از این طب (Acupuncture) استفاده می کنند. شما می توانید از این طب به عنوان درمانی کامل و یا در کنار سایر درمان ها استفاده نمایید. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از شیمی درمانی برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از بارداری و شیمی درمانی و درد بعد از جراحی مفید است. همچنین  برای:

درمان مشکلات بعد از سکته مغزی، که شامل بازگرداندن مهارت هایی که فرد در نتیجه آسیب سکته مغزی از دست داده می باشد.

درمان سردرد، نتیجه یکی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این طب  در کنار سایر درمان ها به درمان طولانی مدت انواع سردرد ها از جمله میگرن کمک می نماید.

گرفتگی های ناشی از قاعدگی.

درمان فیبرومیالژیا (Fibromyalgia)، یا درد خشکی گسترده ماهیچه ها و بافت های نرم بدن.

درمان درد ناشی از گرفتگی عضلات.

درمان درد ناشی از آرتروز (Osteoarthritis) و بهبود عملکرد مفصل آرتروزی.

درمان درد کمر، در افرادیکه مبتلا به کمر درد هستند، به کاهش درد و افزایش فعالیت کمک می کند.

درمان مشکل کارپال تونل Carpal tunnel

در درمان آسم نیز از این روش می توان استفاده نمود.

درمان اعتیاد به مواد مخدر

کاهش و یا درمان درد دندان.

کاهش درد زایمان.

فواید و خطرات این طب

همه انواع درمان ها حاوی خطرات و فوایدی هستند.

 

فواید طب سوزنی  شامل:

زمانیکه بدرستی استفاده شود، ایمن می باشد.

تعداد بسیار کمی تاثیر جانبی دارد.

درمان ترکیبی مناسبی می باشد. (زمانیکه با درمان های جدید ترکیب شود خوب است)

برای کنترل بعضی از انواع درد مفید است.

برای بیمارانی که بدنشان به داروهای مسکن جواب نمی دهد، مفید می باشد.

برای بیمارنی که علاقه به مصرف داروهای مسکن ندارند مفید است.

همچنین طب سوزنی برای لاغری  استفاده میشود.

طب سوزنی برای زیبایی پوست  نیز بکار میرود.

خطرات طب سوزنی طب شامل:

در صورتیکه بیمار مبتلا به اختلال خونریزی دهنده است، خطرناک می باشد.

در صورتیکه بیمار از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کند، خطرناک می باشد.

ممکن است خونریزی، کبودی و درد درجاییکه سوزن فرو می رود، ایجاد می شود.

ممکن است سوزن شکسته و به یکی از اندام های داخلی آسیب برساند (بسیار نادر).

سوزن استریل نشده می تواند بیمار را آلوده کند.

اگر عمیقا وارد قفسه سینه و یا قسمت بالایی پشت شود، امکان خوابیدن ریه ها وجود دارد(بسیار نادر).

کلام آخر

فواید استفاده از این طب بعنوان راهی برای کنترل و درمان انواع درد در خیلی از افراد ثابت شده است. همچنین تحقیقات نشان می دهند که این طب در افرادیکه به عملکرد آن معتقد اند، بیشتر است. از آنجاییکه این درمان اثرات جانبی خیلی کمی داشته، استفاده از آن حداقل برای امتحان و بررسی کارایی آن روی شما و کاهش دردهایتان بخصوص اگر بدنتان به سایر روش های کاهش درد جواب نمی دهد، مفید می باشد. استفاده از بعضی از انواع طب در زنان باردار خطرناک می باشد.اگر میخواهید دوره های آموزشی طب سوزنی در تهران را بدانید و یا اینکه مقاله های بیشتری در مورد طب سوزنی بخوانید روی کلمه طب سوزنی در تهران کلیک کنید.

درمارولر چیست ؟

درمارولر Dermaroller دستگاهی برای نیدلینگ عمودی پوست است که تاثیری هم مرتبه با لیزر و قابل مقایسه با پیلینگ شیمیایی دارد و برای تحریک پوست و ساخت طبیعی کلاژن استفاده می شود. این محصول بی نظیر به نفوذ و جذب مواد دارویی به پوست ، سفت شدن پوست ، جوانسازی و رفع چین و چروک ، بهبود زخم ها و جای جوش ، بهبود Stretch Marks و کوچک شدن منافذ باز پوست کمک فراوانی میکند و ظاهر کلی پوست را بهبود میبخشد. درمارولر برای بیماران با هر رنگ پوست و هر سنی قابل استفاده میباشد.



:: برچسب‌ها: طب سوزنی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

 

 

در سالهای اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتها قابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا می‌سپارند.

 

علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی است. در این میان موسسه حقوقی بین المللی برای انجام امور حقوقی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و موارد مشابه این چنینی نکاتی تخصصی است که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.

در تبادلات بین المل نیز قوانین خاصی وجود دارد که یک مشاور حقوقی در شرکت یا یک موسسه حقوقی بین المللی می تواند به ما و شرکت کمک کند.

همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت، جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند (با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند) نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می‌دهند.

 

نحوه استخدام وکیل

 

برای استخدام وکیل دقت کنید زمانی که به دفتر وکالت می روید ظاهر آن اهمیت ندارد بلکه توانایی های او مهم است. شخصی که به عنوان وکیل به او وکالت می دهید حتما پروانه وکالت داشته و یا اگر موسسه حقوقی است دارای شماره ثبت سازمان ثبت شرکت ها باشد پس از آن می توانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. دقت کنید برای وکالت دادن حتما قرارداد تنظیم نمایید و مبلغ مورد توافقتان را در آن منعکس کنید. برای اجرت وکلا تعرفه قانونی وجود دارد لیکن دو طرف می توانند به هر مبلغی توافق نمایند.

صرف داشتن یک دفتر وکالت کسی را وکیل نمی کند. دقت کنید بسیاری از مبالغی که به وکیل پرداخت می کنید در واقع در جیب وکیل نمی رود و وکیل می بایست بابت آن قرارداد ، تمبر مالیاتی ابطال نماید و علاوه بر آن نیز هر ساله مالیات پرداخت کند و هزینه های زیادی بابت ایاب و ذهاب خواهد داشت ضمن اینکه بایستی وقت بگذارد و پیگیری پرونده را بکند در نتیجه برای پرداخت اجرت وکیل سخت گیر نباشید تا او نیز بتواند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد.

پس از انعقاد قراداد در دفتر وکالت، آن وکیل از شما وکالت اخذ می نماید بدین ترتیب که برگه های سه نسخه ای رنگی که توسط کانون های وکلا تهیه شده است را می بایست امضا نمایید. دقت کنید که یک نسخه از آن متعلق به شماست یک نسخه متعلق به وکیل و دیگری نیز به دادگاه ارائه می شود.

 

کار شناس حقوقی کیست؟

با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی در دنیای امروز و افزایش مسایل و مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

مشاور حقوقی به مدیران و ذی نفعان سازمان کمک می کند تا ضمن توجه به مسئولیت های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایند و همچنین در مواجه به مسایل حقوقی سازمانی به آنها در حل و فصل مسایل و مشکلات یاری می رساند.

مشاور حقوقی با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارد، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین نامه ها و دستورالعمل ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پیگیری پرونده های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و … را برعهده دارد.

در شرکت ها و سازمان های دولتی معمولا یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خرید و فروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند و معمولا بررسی و اعلام نظر اداره حقوقی یکی از مراحل انجام عملیات فوق می باشد.

در شرکت های خصوصی ممکن است یک مشاور حقوقی به چند شرکت کوچک مشاوره بدهد و یا فقط در استخدام یک شرکت باشد. در شرکت های خصوصی بزرگ نیز مدیران شرکت از یک تیم مشاوره پرقدرت و زبردست و یک واحد حقوقی مجزا نیز بهره می برند.

برخی از مشاوران حقوقی در حوزه های خاص و تخصصی فعالیت می کنند. به عنوان مثال یک مشاور حقوقی فقط به شرکت ها و سازمان های هنری و دیگری فقط به سازمان های ورزشی مشاوره می دهد.

 



:: برچسب‌ها: مشاور حقوقی , موسسه حقوقی بین المللی , دفتر وکالت ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()