نوشته شده توسط : مرجان

موشن گرافیک در سایت ها، تیزرهای تبلیغاتی اینترنتی و تلویزیونی، شبکه های اجتماعی، ارائه مقالات علمی، آمار و اعداد و ...  استفاده می شود. با توجه به این که ما در دنیای دیجیتال هستیم، کاربران علاقه دارند در کمترین زمان به بهترین شکل مفاهیم را دریافت نمایند. اسن است که موشن گرافیک برای بهتر دیده شدن برند، جلب توجه کاربران و القا بهتر مفاهیم بهترین گزینه پیش روی شما است.

موشن گرافیک تصاویر متحرکی است که برای انتقال یک مفهوم آموزشی، تبلیغی، آماری، فیلم کوتاه و  .. ساخته می شود. تفاوت موشن گرافیک یا موشن گرافی با انیمیشن در این است که انیمیشن حاوی داستان روایی است و شخصیت ها در آن باید شناخته شوند. اما موشن گرافیک در یک بازه زمانی کوتاه به کمک تصاویر متحرک و صدا با کمترین جزئیات مفهومی را برای آموزش، تبلیغات، پرزنت، بهتر دیده شدن و ... آماده می نماید. طراحی موشن گرافیک و مالتی مدیا آن با نرم افزارهای بسیار پیشرفته انجام می شود.

اینفوگرافیک یا اینفوموشن

این موشن گرافیک برای ارائه آمار شرکت ها کارایی دارد. با انیمیت کردن نمودارهای به شرکت خود اعتبار می بخشید و در ضمن امکان درک مفاهیم آماری را آسان می نمایید. با اینفوگرافیک می تواند توضیحات آمار و اعداد را در قالب یک ویدئو جذاب به ببیننده القا نماید. با اینفوگرافیک  یک جلسه کاری خسته کننده که قرار است قرادادی در آن ثبت شود را به یک جلسه جذاب تبدیل می کنید و سفارش دهنده نام برند شما را همیشه به یاد خواهد داشت.

لوگو موشن یا لوگو اینترو چه کاربردی دارد؟

لوگوی متحرک می‌تواند لوگو و نماد شرکت‌ها را با استفاده از برنامه و نرم‌افزارهای کامپیوتری به‌ صورت خلاقانه‌ای به مخاطبان معرفی کند. یک لوگوی متحرک تاثیر گذاری بیشتری نسبت به یک لوگوی بی تحرک دارد. هدف اصلی در ساخت لوگوی متحرک یا لوگو اینترو (Logo Intro) ، برندسازی نام شرکت به وسیله‌ی لوگوی متحرک شرکت است.

 

از طرفی امروزه ساخت لوگو موشنبه تنهایی یکی از روش‌ها و ابزارهای جدید و پر بازده برای انتقال محتوای تبلیغاتی محسوب می‌شود؛ طوری که جذابیت و بازدهی آن از دیگر روش‌های تبلیغاتی نیز بیشتر است.

از لوگوی متحرک میتوان در انواع ویدئوها و تیزهای تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک ها استفاده کرد. اما کارکرد های لوگوی متحرک را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:

ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب

تاثیر آنی بر مخاطب

اعتمادسازی

یادآوری برند

معرفی برند

تبلیغات کوچک

استفاده در تبلیغات ویدئویی

لوگو موشن تاثیرگزاری خوبی بر روی مخاطبان دارد . برای ساخت لوگو موشن حرفه ای می توانید از نرم افزار های گرافیکی استفاده نمایید و یا با استفاده از سایت هایی بصورت آنلاین لوگو موشن طراحی نمایید. بطور کلی طراحی و ساخت لوگو موشن به برند شما شخصیت می دهد و باعث تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.

برنامه ساخت لوگو موشن :

1-نرم افزار Illustrator – بهترین برای حرفه ای ها

2-نرم افزار کورل دراو Corel draw – کامل ترین و سریع ترین

3-نرم افزار فتوشاپ Photoshop – گسترده ترین و دم دست ترین

4-نرم افزار اینفنتی دیزاینر Affinity Designer – بهترین در استفاده از ردیف و بردار

5-نرم افزار جتای jeta – ساده ترین نرم افزار

مراحل ساخت موشن گرافیک :

مرحله اول نوشتن فیلم نامه می باشد . برخی در ابتدا به سراغ استوری بورد می روند اما بهتر است در ابتدا فیلمنامه را آغاز نمایید. بطور کلی ویدئو هایی که برای موشن گرافیک ساخته می شوند بسیار کوتاه هستند اما برای روایت داستان با جزئیات کامل به فیلمنامه نیاز است. برای نوشتن فیلم نامه این سوالات را از خود بپرسید : در مورد مخاطبان سوال شود  اینکه مخاطبین چه کسانی هستند؟

سوال دیگر در مورد یادگیری مخاطبین می باشد که مخاطب چه چیزی می خواهد یاد بگیرد؟

و اینکه مخاطب با دیدن ویدئو موشن گرافیک ما چه حسی خواهد داشت؟

در نوشتن فیلمنامه به تعدادکلمات توجه نمایید و دقت داشته باشید که در ساختن موشن گرافیک سادگی و شفاقیت هدف اصلی است.

مرحله دوم: استوری بورد

بعد از تهیه فیلمنامه، طراحی استوری بورد بسیار مهم است. و بهتر است ایده های نوشته شده در فیلمنامه بصورت مصور طراحی شود.

مرحله سوم : تبذیل کردن استوری بورد به طراحی گرافیکی:

انتخاب سبک و رنگ همانند داستان هر پروژه ای اهمیت بسیاری دارد بطوریکه طرح های ساده نیز می توانند تاثیر خوبی بر روی مخاطب داشته باشند . زمانیکه طرح گرافیکی بر اساس استوری بورد و فیلمنامه آماده می شود بهتر است آن ها را به حرکت درآورید.

مرحله چهارم : ساخت موشن گرافیک

در این مرحله تمامی اجزا در کنار هم چیده می شوند و در این مرحله بهتر است بدانید که محصول نهایی چگونه خواهد بود. همچنین می توانید برای انتهای کار موشن گرافیک خود، ساخت لوگو موشن داشته باشید تا با استفاده از آن بتوانید لوگو خود را به شکل خاص تری ایجاد نمایید و باعث افزایش مخاطب و تبلیغات موثرتری خواهد شد.

 



:: برچسب‌ها: ساخت لوگو موشن حرفه ای , اینفوموشن ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

 

شاید برای تاسیس یک شرکت خدماتی سوالاتی در ذهنتان بیاید . به عنوان مثال سرمایه اولیه مورد نیاز چقدر است؟ چه مدارکی برای ثبت شرکت نیاز هست؟ و آیا در میان رقبا بازدهی خوبی دارد یا خیر

شرکت های خدماتی جز شرکت هایی می باشد که برای شروع کار نیاز به تحصیلات نیست و نسبت به سایر شرکت سرعت رشد بهتری دارد. قبل از هر کاری می باید شرکت خود را به ثبت برسانید . به عنوان مثال اگر در زمینه نظافتی می خواهید تاسیس کنید باید اعتماد سازی ایجاد کنید تا سفارش ها و درخواست های بیشتری به سوی شما بیاید.

شرکت های خدماتی به شرکت هایی می گویند که کارهای خدماتی مختلفی انجام می دهند به عنوان مثال می توان :

  • خدمات تعمیر و نگهداری
  • آشپزی
  • آرایشگری
  • تعمیر ماشین آلات و لوازم منزل
  • حمل و نقل
  • خدمات کشاورزی

و بسیاری دیگر را نام برد که در دنیای امروز کاهای خدماتی با سرعت رشد و پیشرفت بیشتری نسبت به سایر شغل ها روبرو هستند. شما برای مدیریت شرکت خدماتی خود به بسیاری از پارامتر ها و نرم افزار ها نیاز دارید . به عنوان مثال نرم افزار حسابداری خدماتی برای رسیدگی به امور حسابداری و مالی کارمندان و همنین شرکت.نرم افزار های حسابداری و مالی بسیاری وجود دارد و هر کدام ویژگی های بخصوصی دارند. یکسری امکانات و ویژگی ها وجود دارد که باید در هر نرم افزاری وجود داشته باشد. یکی از این موارد حفظ امنیت اطلاعات مالی شرکت و یا سازمان است و دیگری عدم ورود اشخاص به سیستم بدون اجازه مدیر. همچنین یک نرم افزار حسابداری شرکتی باید کلیه عملیات ثبت چک و فاکتورها، دادن دسترسی های مختلف به کاربران و کارمندان شرکت و همچنین سیستم محاسبه حقوق کارمندان را داشته باشد. در میان نرم افزار های حسابداری  بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی که ویژگی ها و قابلیت های مختلفی برای شرکت خدماتی شما دارد نرم افزار حسابداری ویکانت می باشد. این نرم افزار ضمن یکپارچه سازی عملیات مالی شرکت شما ، باعث سرعت در امور حسابداری و همچنین دسترسی آسان در هر کجا و هر مکان می شود.

یکی از نکاتی که باید قبل از خرید نرم افزار حسابداری دقت داشته باشید بحث امنیت نرم افزار می باشد حتما توجه داشته باشید که نرم افزار حسابداری که خریداری می کنید از اممنیت بالایی برخوردار باشید و براحتی سیستم حسابداری شما هک نشود. داشتن سطح دسترسی های مختلف در ای امر کمک بسزایی خواهد کرد به اینصورت که شما به عنوان مدیر حسابداری دسترسی جداگانه ای نسبت به سایر کاربران داشته باشید و ..

به عنوان مثال اگر قصد سفارش نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارید قاعدتا آن را سرچ می کنید و سایت های مختلفی با لیست قیمت نرم افزار حسابداری مختلفی در آن صفحات مشاهده می نمایید اما نمی دانید کدام بهتر و ارزش سرمایه گذاری دارد . یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید شامل موارد زیر باشد:

1)     در هر زمان و مکانی بتوانید به حساب های خود دسترسی داشته باشید و بصورت آنلاین از آخرین تغییرات مطلع شوید.

2)     بتوانید براحتی با شریک خود و یا شرکت ها اطلاعات به اشتراک بگذارید

3)     از صورت حساب مشتریان میزان سود و زیان و موجودی شرکت یا سازمان خود مطلع شوید.

4)     امنیت اطلاعات و گزارش های مالی حفظ شود و بدون اجازه شما فردی اجازه دسترسی نداشته باشد.

5)     محاسبه و گزارش سود و زیان

6)      امکان گزارش موجودی  کالاها

7)     امکان گزارش حساب مشتریان

8)     قابلیت صدور فاکتور حرفه ای

9)     امکان استفاده از بارکدخوان

10) ارتباط با سایر نرم افزار ها و ...

11) در صورتیکه صاحب شرکت پیمانکاری هستید و برای مدیریت حساب ها و امور حسابداری با مشکل مواجهید یکی از را حل ها استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری است . با استفاده از این نرم افزار می توانید کلیه حساب های مالی حسابداری خود را مدیریت نمایید و دسترسی های مختلف برای کارمندان و مدیریت قرار دهید .  نرم افزار حسابداری شرکت پیمانکاری را حل مناسبی برای مدیریت پروژه های پیمانکاری شماست و باعث نظم در سیستم حسابداری شرکتتان خواهد شد.

12) ویژگی های مهم این نرم افزار شامل موارد زیر است :

13) مدیریت یکپارچه اسناد تجاری و پیمانکاری

14) گزارش دهی به حسابداران

15) محدود نمودن دسترسی کاربران

16) ثبت حساب های بانکی و دسته چک ها

17) ثبت قراردارد، فاکتور و پیش فاکتور و تعدیلات فروش

18) ارائه گزارشات پیشرفته

19) محاسبه جزئی حساب ها برای گزارش بهتر وضعیت شرکت

20) قابلیت استفاده چند کاربر بصورت همزمان



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرجان

هزینه طراحی و ساخت موشن گرافیک در هر سال متفاوت هست و با توجه به نوع کار و مدت زمانی که بابت طراحی آن صرف می شود قیمتی متفاوت دارد.یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت و هزینه طراحی موشن گرافیک مدت زمان خروجی ویدیو طراحی شده است که هر چقدر مدت زمان فیلم بیشتر باشد هزینه طراحی آن نیز افزایش می یابد.

دو بعدی یا سه بعدی بودن موشن گرافیک یک دیگر از فاکتورها در تعیین قیمت است. به دلیل نیاز به استفاده از نرم افزار های پیشرفته در حوزه موشن گرافیک و هچنین افزایش مدت زمان طراحی موشن ، طراحی 3D هزینه بالاتری نسبت به طراحی 2D دارد.

افزایش تعداد مدل سازی کارکتر در موشن گرافیک در تعیین قیمت آن نیز تاثیر مستقیم دارد و هرچه تعداد کارکتر به کار رفته در موشن گرافیک بیشتر شود به طبع آن هزینه ساخت انیمیشن موشن گرافیک هم افزایش می یابد. ساخت موزیک و یا استفاده از آهنگ آماده در یک طرح موشن می تواند باعث افزایش قیمت نهایی کار شود.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت گذاری ساخت موشن گرافیک:

  • نوع پروژه و جامعه هدف آن
  • استفاده از سبک های مختلف موسیقی و یا به کار گیری گویندگان حرفه ای
  • نوع تجهیزات و نرم افزارهای مورد استفاده برای ساخت موشن
  • مدت زمان کلی محصول نهایی
  • دو بعدی یا سه بعدی بودن طراحی موشن گرافیک
  • تعداد مدل های ساخته شده در موشن

هزینه طراحی موشن گرافیک را سازمان "انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران" مشخص می کند ولی به طور معمول می توان یک موشن گرافیک با امکانات خوب را با قیمت حدود ثانیه ای 30 هزار تومان سفارش داد. شاید خیلی از افرادی که به دنبال صنعت موشن گرافیک باشن به دنبال این سوال باشند که لوگو موشن چیست ؟ جواب این سوال را می توان در یک جمله پاسخ داد: لوگویی که متحرک است. لوگوی موشن یا لوگوی متحرک یک لوگوی بسیار زیبایی است که می تواند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. هدف کلی یک طراحی خوب، جذب کاربر و مخاطب بیشتر به سمت کسب و کار است که هر چه طرح های لوگو جذاب و متفاوت از دیگر برندها باشد افراد زیادی هم به آن جذب خواهد شد.

 اینفوموشن چیست؟

این سوال یکی دیگر از سوال های مهم در صنعت موشن گرافیک که ذهن خیلی از افراد را درگیر خود می کند. اینفوموشن یا اینفوگرافیک به حالت نمایشی گرافیکی اطلاعات Information یا دیتا گفته می شود که در واقع در اینفوگرافیک نمایش اطلاعات مورد نیاز در حالت های نمودار و یا چارت های گرافیک با اهداف جذب مخاطب بیشتر و افزایش زیبایی ساخته می شود. به وسیله این نوع نمایش می توانیم مسایل پیچیده را به صورت زیبا و با گرافیک جذاب در اختیار کاربران قرار دهیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()